Råsslaskolan ligger i Kolmården ca 2,5 mil norr om Norrköping i ett naturskönt område nära Bråviken. Skolan är en 4-9-skola och har omkring 550 elever och cirka 70 personal.

fredag 2 december 2022

Rektorsbrev


                                                          Foto: Råsslaskolan

Hej!

Jag heter Daniel Frölander och kommer att vara vikarierande rektor läsåret ut för Råsslaskolan 7-9.

Jag har varit skolledare sedan 2017. Först som rektor på Folkparksskolan och senaste året som biträdande rektor på Vrinneviskolan. Jag ser mycket fram emot det här uppdraget då jag i grunden är  utbildad högstadielärare (svenska, svenska som andraspråk och hem- och konsumentkunskap) och har längtat tillbaka till dessa ungdomar sedan jag blev rektor.

Mitt uppdrag på Råsslaskolan handlar givetvis mycket om att vidhålla och vidareutveckla de processer som Marie och Samuel har startat och drivit de senaste åren. I det ligger bland annat arbetet med skolans systematiska kvalitetsarbete och fortsatt förhöjd kvalitet i det vi gör.

Jag anser att öppenhet, demokrati och dialog är viktiga stöttepelare för en väl fungerande organisation och ser därför gärna att du som vårdnadshavare kontaktar mig eller skolan om du undrar över något.

 

Vänliga hälsningar

Daniel Frölander, rektor

daniel.frolander@norrkoping.se

011-156326


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar